סטודיו מנדרינה: קריאת נשים? "איך הוא מעז למען השם.."

יום שני, 17 במרץ 2014

קריאת נשים? "איך הוא מעז למען השם.."




על פי הגמרא במסכת מגילה (ד ע"א) נשים חייבות במקרא מגילה "שאף הן היו באותו הנס". 




השנה החלטנו קבוצת נשים מנטור דתיות וחילוניות להתארגן וללמוד לקרוא את המגילה עם הטעמים בבית הכנסת .
המחשבה שכל ילד בן 13 עושה את זה ,רק דרבנה אותנו יותר..
לצורך העניין פתחנו מיד קבוצה בוואצ אפ (איך אפשר היום בלי?)
חילקנו פרקים ויצאנו לדרך ...האמת ורק האמת גילינו כולנו שזה מממממש לא פשוט !


ראשית צריך ללמוד את הטעמים, אני נעזרתי בנדב שלי שהוא באמת אלוף , 
מדובר באוסף של נקודות פסיקים ודוגמאות גרפיות מרשימות שכל אחת מאריכה מקצרת עוצרת או מסלסלת את המילים !
לאחר מיכן  צריך ללמוד את כל הטקסט בקריאה נכונה + הטעמים , לצורך זה נעזרנו כולנו בקטעים מוקלטים שהורדנו מאתר קולך באינטרנט.
ולבסוף .. וכאן בעצם מתגלה הקושי הגדול.. במגילת קלף כשרה אין טעמים נקודות או פסיקים ,
כך שחייבים לזכור את הכל בע"פ !!! , מדובר בשעות שעות שעות של אימון מטורף ! ותאמינו לי זה מטורף :)



 כל הפרוייקט המקסים /מטורף /מרגש הזכיר לי את השיר הקסום של מתי כספי



איך זה שכוכב אחד לבד מעז. 



איך הוא מעז, למען השם. 



כוכב אחד לבד. 

אני לא הייתי מעז. 
ואני, בעצם, לא לבד.




אז תודה רבה לכולכן שהעזתן לחלום איתי , לאיילת חנה רחלי ליאת הדסי (בשבילי דסי..) אליה עדי
יעל כרמית ונועה בוגרת המדרשה :) 


תודה על הרצינות והעבודה הקשה ! ולכל נשות המושב ( והיו גם שבאו מישובים  אחרים כבוד ! )
אבל הכי  מרגש היה לראות את הבנות שלנו יושבות ושומעות אותנו האימהות קוראות את המגילה :) 
ניפגש שוב בשנה הבאה ...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...